Meny
Meny

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet en rekke vanlige spørsmål som vi ofte får, så dersom du lurer på noe, ta en titt her først:

Reklamasjon/bytte/feilsending

  • Jeg har fått et hull i ullplagget jeg nettopp kjøpte, hva gjør jeg?

Hull på tøy er dessverre ikke er en reklamasjonsrett da det er vanskelig for oss å vite hvordan tøyet har blitt brukt eller vasket etter bruk. Hull må derfor oppdages før bruk. Oppstår det derimot hull i sømmer, er dette en reklamasjonsgrunn og WoolLand vil stå ansvarlig å rette det opp eller gi ut et nytt produkt. WoolLand ulltøy er kjent for sin gode slitestyrke, og siden det er laget av en tykkere ullkvalitet har vi bedre slitestyrke enn mye annet ulltøy på markedet. Likevel må alt ulltøy behandles pent og brukes riktig, da ull er et sårbart tekstil. Med mye lek og krabbing på knærne kan dessverre dette gå utover enkelte felt på ulltøyet og WoolLand kan ikke stå ansvarlig for hull ved brå lek innendørs. Vi har lagt til ekstra slitesterke felt og ekstra slitesterk ull på utsatte områder for å forsterke disse.

Ved utelek anbefales et tynt vindtett lag eller boblebukse da ulltøy generelt sett ikke egner seg til barnelek som for eksempel klatring i trær, skliing på bakke eller krabbing på asfalt. Unngå borrelåser mot ullplagget. Dette gjelder stort sett for de meste aktive barna fra alderen 1-8 år. Så er du usikker på om har ditt hull oppstått ved lek, fall eller om du har vært uheldig å henge deg fast i noe eller du har vasket ditt produkt kan vi dessverre ikke stå ansvarlig for dette. Hvis du tror ditt hull derimot har oppstått ved en annen opprinnelse send oss et bilde og beskriv hullet, skal vi alltid vurdere om det er en reklamasjon.
NB: Reklamasjoner må vaskes før de sendes inn!

  • Jeg har bestilt feil størrelse, hva gjør jeg?

Vi klarer ikke å endre på en ordre som er lagt inn, men det kan hende vi kan kansellere hele ordren dersom du er raskt ute, så kan du bestille på nytt. Ring oss på 96048939 så ser vi om vi kan hjelpe deg. Hvis vi ikke rekker å kansellere ordren, kan du bytte. Du kan gjerne bytte klærne i en av våre butikker. Hvis du ikke bor i nærheten av en butikk, må du sende inn per post. Kjøper må selv dekke returporto ved bytte/retur.

 Gjør dette:

1: Fyll ut returskjema. Noter hvilket plagg du returnerer og om dette ønskes returnert eller byttet i annen farge/størrelse.

2: Legg varene du skal returnere i originalemballasjen/posen, og tape den godt. Sørg for at merkelapper fremdeles henger på.

3: Returner posen på postkontoret. Det er ditt eget ansvar at pakken kommer hel frem til oss, da det er ditt egent ansvar at pakken kommer hel frem til oss. Vi anbefaler å velge sporingspakke, da du er helt sikker på at pakken ikke vil forsvinne og den kan spores. Du må selv dekke returporto.

  • Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Send oss en mail på post@woolland.no med ordrenummer så hjelper vi deg.

  • Det mangler et plagg i pakken min, hva gjør jeg?

Send oss en mail på post@woolland.no med ordrenummer så hjelper vi deg.

  • Hva er frist for bytting av varer?

Hos WoolLand har du 30 dagers byttefrist/angrerett.

Levering

  • Jeg har ikke fått pakken min, kan jeg se hvor den befinner seg?

Nei, men send oss en mail på post@woolland.no, så sjekker vi for deg!

  • Jeg rakk ikke hente pakken min, hva gjør jeg?

Hvis du velger Servicepakke som fraktmetode vil din ordre ligge på ditt lokale postkontor i opptil 2 uker. Ordre som ikke hentes innen fristen vil bli returnert til oss. For alle ordre som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr.150.
Dersom du har gjennomført ditt kjøp med KLARNA Faktura vil din nye faktura fortsatt inneholde frakt og fakturagebyr som tilkommer ved en ordre og da kostnaden for uavhentet pakke.

  • Skal jeg betale fakturaen min selv om jeg ønsker å returnere noe?

Vi anbefaler dette, for å unngå purregebyr fra Klarna. Penger for returnert vare vil bli tilbakebetalt til den konto som ble benyttet ved betaling, med en gang returen er behandlet.

  • Sender dere til utlandet?

Nei dessverre, foreløpig ikke. Men vi håper å få dette til etter hvert.

Diverse

  • Får dere inn mer varer?

Vi får levering kun en gang per sesong, med noen få unntak. De mest populære modellene våre videreføres år etter år, ofte med små endringer. Men mesteparten kommer kun den ene sesongen.

  • Kan barn med eksem bruke ullen deres?

Vi har mange som melder tilbake til oss at de kan dette, men her er det veldig forskjellig fra barn til barn, så vi anbefaler å prøve seg frem.

  • Hvordan få bort flekker på ull?

Vi anbefaler å kjøpe vår ullsåpe, og ta litt pulver på flekken sammen med litt vann. Gni forsiktig inn, og la det virke ca 5 min. Vask deretter på vanlig måte. Dersom flekken består av fett, kan det lønne seg å gjøre det samme med Zalo eller annet oppvaskmiddel.