Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Vi håper du vil elske alt du bestiller fra oss, men hvis noe ikke stemmer, har du 14 dager* på deg til å returnere eller bytte din ordre.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere varen(e) innen denne fristen er utløpt.

Når du skal foreta en retur eller et bytte på kjøp gjort i nettbutikken, kan du enten returnere eller bytte varen(e) gratis i en av våre butikker eller du kan enkelt returnere din retur ved å benytte deg av returetikketten som fulgte med i bestillingen mot en kostnad på 89 kr*. Denne summen vil bli trukket fra din refusjon.

*F.o.m 18.03.24 vil returhebyret være 99 kr. 

Slik gjør du en online-retur:

  1.   Pakk varen(e) du ønsker å returnere. Bruk gjerne samme emballasje som du mottok bestillingen med. Påse at alle merkelapper er på og at varen(e) er i ubrukt tilstand.
  2. Marker hvilke vare(r) du returnerer på returskjemaet og legg arket med i pakken som skal returneres.
  3.  Fest returetikket på utsiden av pakken. Pass på at den er godt festet.
  4.  Lever pakken til ditt nærmeste postkontor. Finn ditt nærmeste postkontor her.
  5. Tilbakebetaling kan normalt forventes innen 14 virkedager* etter at vi mottar produktet fra deg. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

*I fellesferien kan tilbakebetalingstiden bli noe lenger grunnet ferieavvikling. 

Har du noen spørsmål om hvordan du gjør en retur? Kontakt oss på e-post: post@woolland.no

Returnere i en av våre butikker?

Varer kjøpt på woolland.no kan returneres gratis i våre butikker. Da må du huske å ha med deg returskjema som fulgte med ordren, slik at vi kan få registrert og videresendt returen til nettbutikken. Du vil ikke få tilbake penger i butikk, men via valgt betalingsmetode ved kjøp online. 

Ønsker du å bytte vare eller størrelse?

Dersom du ønsker å bytte en vare som er handlet i vår nettbutikk, må den sendes i retur til oss, og så må du legge ny bestilling på den nye varen som du ønsker. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

HAR DU MOTTATT EN GAVE?

Dersom du har mottatt en vare i gave og ønsker å bytte til noe annet gjøres det på følgende måte:

  • Kontakt kundeservice ift ønske om bytting av gave
  • Vi vil kreditere beløpet for varene vi mottar mot gavemottaker sin nettordre.
  • Ordren som legges inn kan ikke være lavere enn verdien på plagget som sendes i retur, vi tilbakefører ikke beløp.
  • Dersom du ikke finner varen du fikk i vår nettbutikk eller vare er på salg, kan vi dessverre ikke ta den i mot i retur.

Kunde er returansvarlig

Det er opp til kunden å sørge for at returen når frem til oss. Vi tilbyr en enkel måte å returnere varer på, og det koster kun 89 kr. Denne summen vil bli trukket fra din refusjon. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig returportoen. Mener du at du har en reklamasjon ta kontakt med oss på post@woolland.no og du vil bli veiledet av vår kundeservice.

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta refusjon i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. Ved retur direkte til en av våre butikker kan du velge å bytte varen i butikk, eller få tilbakebetalt beløpet enten via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard. Du vil ikke få tilbakebetalt penger direkte fra butikken. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til post@woolland.no

Vi forbeholder oss retten til å utbedre reklamasjonen i samarbeid med firmaet Repariable dersom det lar seg gjøre.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med WoolLand, betaler vi ikke disse utgiftene, men kompensasjon kan bli gitt.

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: WoolLand AS, PB126 Lilleaker, 0216 Oslo

E-post: post@woolland.no

Web: woolland.no