Meny
Meny

Levering, Bytte & Retur

LEVERING:

Vi ønsker å gi våre kunder en positiv kjøpsopplevelse, derfor er det viktig for oss at din bestilling kommer raskt og trygt frem til deg!

WoolLand samarbeider med Nettvarehotellet Lundeby som pakker og distribuerer din ordre. Vi bruker BRING og alle pakker kan leveres til hele landet. Alle bestillinger som mottas innen kl.14.00 på hverdager vil bli pakket og sendt ut samme dag. Din ordre sendes til ditt nærmeste postkontor eller direkte hjem til deg fra vårt hovedlager, avhengig av hvilken leveringsmåte du ønsker.

Vi tilbyr 3 ulike leveringsmåter som har hver sin pris uavhengig av hvor mange varer du bestiller.

1. HENT VARENE SELV/SERVICEPAKKE:

SERVICEPAKKE kr. 79,- leveringstid 1-3 dager normalr (noe lengre ved salg), kan spores:

  • Du blir varslet om at pakken er klar for henting via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret som du mottar på e-post. Din sending kan hentes på ditt lokale postkontor.

2. FÅ VARENE LEVERT HJEM: Leveringstid 1-3 dager. Har du problemer med å hente din ordre på posten få de levert der du er!

  • Gjelder kun for Ssendingene som får plass i en vanlig postkasse. Leveringstid 1-3 dager. Ordre er ikke sporbar og Kunde er selv ansvalirg for tapt ordre.
  • Pakken leveres hjem til deg, sjåføren ringer 30 - 60 min. før ankoms. Leveringstid 1-3 dager og ordre er sporbar.

3. KLIKK & HENT DIN ORDRE I BUTIKK- GRATIS!! I en hektisk hverdag må man unngå bomturer og spar tid! Benytt derfor KLIKK & HENT i en av våre to butikker om du bor i nærheten!

LILLEAKER - HENTES I BUTIKKEN FØRSTKOMMENDE FREDAG kl.13.00
SANDVIKA STORSENTER - HENTES I BUTIKKEN FØRSTKOMMENDE FREDAG kl.13.00

NB! ORDRE SOM IKKE BLIR HENTET:

Hvis du velger Servicepakke som fraktmetode vil din ordre ligge på ditt lokale postkontor i opptil 2 uker. Ordre som ikke hentes innen fristen vil bli returnert til oss. For alle ordre som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr.150. 
Dersom du har gjennomført ditt kjøp med KLARNA Faktura vil din nye faktura fortsatt inneholde frakt og fakturagebyr som tilkommer ved en ordre og da kostnaden for uavhentet pakke.

BYTTE & RETUR:

NB: SALGSVARER BYTTES IKKE!

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Bytte og retur av varer må skje innen 30 dager.
Du kan gjerne bytte klærne i en av våre butikker. Hvis du ikke bor i nærheten av en butikk, må du sende inn per post. Kjøper må selv dekke returporto ved bytte/retur.

 Gjør dette:

1: Fyll ut returskjema. Noter hvilket plagg du returnerer og om dette ønskes returnert eller byttet i annen farge/størrelse.

2: Legg varene du skal returnere i originalemballasjen/posen, og tape den godt. Sørg for at merkelapper fremdeles henger på.

3: Returner posen på postkontoret. Adresse:

WoolLand
Postboks 126 Lilleaker
0216 Oslo, Norge

Det er ditt eget ansvar at pakken kommer hel frem til oss, da det er ditt egent ansvar at pakken kommer hel frem til oss. Vi anbefaler å velge sporingspakke, da du er helt sikker på at pakken ikke vil forsvinne og den kan spores. Du må selv dekke returporto.

NB: Det er kun mulig å bytte ubrukte varer i en annen størrelse eller farge. Det er ikke mulig å bytte til annen vare. Vi sender ønsket farge/størrelse til deg gratis.

 Tilbakebetaling

Du vil få tilbakebetalt pengene dine etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Det vil normalt være 1 – 2 ukers behandlingstid (noe lengre ved salg og helligdager). Så snart vi mottar din retur vil du få en bekreftelse på mail fra oss.

For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen(e) være i samme stand som da du mottok dem, og varen må fremstå som ny med emballasje og merkelapper intakte. 

KORTBETALING: Har du betalt med kort vil vi tilbakebetale beløpet til samme kort du benyttet ved kjøp. Når din retur er behandlet vil pengene være på din konto i løpet av ca 3 virkedager. 

FAKTURA: Om du har betalt med faktura vil vi trekke fra varen(e) du har returnert til oss og sende deg ny faktura. Ønsker du å returnere alt vil din faktura bli slettet. Har du allerede betalt din faktura vil pengene bli overført til konto benyttet ved betaling av faktura. Penger for returnert vare vil bli tilbakebetalt til den konto som ble benyttet ved betaling, med en gang returen er behandlet.

 Vilkår

Varen du returnerer må fremstå som ny, dvs med alle merkelapper og emballasje intakte, uten lukt eller skader.
Angrefristen er 30 dager etter at du mottok varen. Dersom retur skjer senere enn dette, sendes pakken tilbake mot fraktgebyr (kr 79,-)

NB: Hos WoolLand har du 30 dagers byttefrist/angrerett.

REKLAMASJON & KJØPERS UNDERSØKELSESPLIKT:

Straks etter at varen er mottatt bør den undersøkes for eventuelle feil, herunder skader, eller mangler og at leveranse er i samsvar med ordrebekreftelsen. Reklamasjon og leveranse feil må skje innen rimelig tid og innenfor samme sesong etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Melding om feil og mangler må meddeles oss på post@woolland.no med en nøyaktig beskrivelse av forholdene og helst med bilder. Feilen må foreligge når dere får produktet i besittelse og ikke etter bruk. Varen skal normalt sendes oss for inspeksjon dersom det ikke er uomtvistelig via bilder og forholdene at det foreligger en feil eller mangel.

Hvis du har mottatt en annen vare enn det som står på fakturaen ta kontakt med oss på post@woolland.no. Hvis vi vurderer at din reklamasjon er berettiget, sender vi deg en ny vare fraktfritt. Hvis varen er utsolgt, refunderer vi prisen på varen.

HULL

Alt ulltøy må behandles pent og brukes riktig da ull er et sårbart tekstil. Hekter man borti noe og en maske løsner kan det bli hull og det er ikke vårt ansvar. Hull som oppstår på grunn av vask eller slitasje er ikke en reklamasjonsgrunn. Oppstår det derimot hull i sømmer, er dette en reklamasjonsgrunn og vi vil stå ansvarlig å rette det opp eller gi ut et nytt produkt. WoolLand ulltøy er kjent for sin gode slitestyrke, og siden det er laget av en tykkere ullkvalitet har vi bedre slitestyrke enn mye annet ulltøy på markedet. Med mye lek og krabbing på knærne kan dessverre dette gå utover enkelte felt på ulltøyet og da anbefaler vi å lappe hullene, slik vi har beskrevet under punktet Slitasje her.  Vi har lagt til ekstra slitesterke felt og ekstra slitesterk ull på utsatte områder for å forsterke disse, men dersom man kjøper en bukse for stor, vil ikke lappene treffe på kneet og de vil miste sin effekt.

Ved utelek anbefales et tynt vindtett lag eller boblebukse da ulltøy generelt sett ikke egner seg til barnelek som for eksempel klatring i trær, skliing på bakke eller krabbing på asfalt/sand. Dette gjelder stort sett for de meste aktive barna fra alderen 1-8 år.

Oppdager du hull i sømmer, send inn så raskt som mulig, slik at det ikke rakner mer.

NB: Reklamasjoner må vaskes før de sendes inn!