Her har vi samlet de vanligste spørsmålene vi får fra kunder.
Ofte stilte spørsmål
Hvorfor varierer prisene på samme plagg?
WoolLand bruker kun ull av høy kvalitet. Store størrelser bruker mer materiale, og koster derfor litt mer. Dette gjelder bare for klær til baby og barn.
Hvordan er størrelsene på klærne fra WoolLand?
Klærne fra WoolLand har normale størrelser og passform. Hvis et plagg er annerledes enn den europeiske standarden, står det opplyst i nettbutikken. Les mer i størrelsesguiden vår.
Hvor ofte får dere inn nye kolleksjoner?
Vi får inn to kolleksjoner i året. En vår/sommer-kolleksjon ("SS") og en høst/vinter-kolleksjon ("AW"). Årets nye kolleksjoner kommer i et begrenset opplag, som fordeles til nettlageret og fysiske butikker. Noen utvalgte bestselgere får påfyll kommende sesong.
Får dere påfyll av varer gjennom sesongen?
Flesteparten av varene våre kommer i et begrenset opplag kun den sesongen de lanseres. Noen utvalgte bestselgere videreføres år etter år, ofte med små designendringer og forbedringer. Utsolgte varer i nettbutikken kan finnes på lager i en av våre fysiske WoolLand-butikker i Oslo, Akershus og Bergen.
Størrelsen jeg ønsker er utsolgt på nett, finnes den i butikk?
Om varen er utsolgt i nettbutikken, kan den ofte finnes i en av våre fysiske WoolLand-butikker. Sport-kolleksjonen vår kan også finnes hos en av våre forhandlere. Du kan besøke/kontakte butikken direkte, eller ta kontakt med kundeservice på post@woolland.no.
Hvordan legger jeg inn rabattkode?
Rabattkode legges inn i handlekurven, nedenfor produktene du har valgt. Skriv inn din rabattkode og klikk "Legg til". Hvis rabattkoden er gyldig, oppdateres handlekurven med rabattert pris.
Hva betyr feilmeldingen "Ugyldig rabattkode"?
Noen mulige årsaker til at du får feilmeldingen:
- Sjekk at rabattkoden er stavet riktig
- Noen rabatter kan ikke kombineres med andre kampanjer
- Kampanjeperioden for rabattkoden er utløpt
- Teknisk feil på vår side
Se om rabattkoden fungerer i en annen nettleser. Hvis problemet fortsetter, kontakt oss på post@woolland.no . Om du allerede har lagt inn en ordre, inkluder ordrenummeret i henvendelsen til oss.
Når mottar jeg ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelse sendes på e-post etter at kjøpet er gjennomført. Om du ikke mottar ordrebekreftelse innen kort tid, sjekk om den kan ha havnet i spam/søppelmappen i innboksen din.
Jeg har ikke mottatt pakken min, men kortet mitt er belastet. Hva gjør jeg?
Når du betaler med kort, blir beløpet reservert på kortet. Beløpet trekkes fra din konto først når varen sendes fra vårt lager.
Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse, men kortet mitt er belastet. Hva gjør jeg?
Når du betaler med kort, blir beløpet reservert på kortet. Beløpet trekkes fra din konto først når varen sendes fra vårt lager. Om du ikke mottar ordrebekreftelse innen kort tid, sjekk om den kan ha havnet i spam/søppelmappen i innboksen din.
Dersom ordren har feilet av tekniske årsaker, vil vi selvsagt ordne opp og hjelpe deg videre. Har du spørsmål om ordre, kontakt oss på post@woolland.no.
Kan jeg hente nettbestillingen i en WoolLand-butikk under Black Weekend?
Nei, henting i butikk er dessverre ikke mulig under Black Weekend på grunn av begrenset kapasitet og plass. Lageret vårt jobber for fullt for å pakke og sende alle bestillinger så raskt som mulig. Helthjem og Bring er tilgjengelige leveringsalternativer som vanlig hele uken.
Kan pakken sendes et annet sted enn hjemmeadressen min?
Ja, når du har valgt leveringsmetode og klikket deg videre til betalingsmetode i handlekurven, fyller du først inn opplysninger om deg selv og klikker “fortsett”. Deretter fyller du inn ønsket leveringsadresse i feltet under opplysningene om deg selv.
Hvor lang tid tar det før jeg får varene mine?
Alle bestillinger som mottas innen kl.12.00 på hverdager vil bli pakket og sendt ut samme dag, og kan forventes levert innen 1-4 dager. Levering avhenger av hvor i landet du bor. Les mer om frakt og levering.
Hvordan kan jeg spore pakken min?
Alle våre leveringsmetoder har sporingsmuligheter.
-
Posten/Bring: Du kan spore pakken på posten.no eller bring.no. Vi anbefaler å logge inn på posten.no for mest detaljert informasjon.
-
Helthjem: Når pakken forlater lageret, får du et sporingsnummer på e-post. Klikk på linken i e-posten for å spore pakken, eller gå til helthjem.no og skriv inn sporingsnummeret.
Hvis du fortsatt har spørsmål om frakt og levering, kontakt oss post@woolland.no, så hjelper vi deg.
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken innen fristen?
Hvis du velger Servicepakke, ligger pakken din på ditt lokale postkontor i opptil 2 uker. Pakker som ikke hentes innen fristen, returneres til oss. For uavhentede pakker kan du bli belastet kr 150 for returfrakt, ekspedisjon og håndtering.
Har du betalt med Klarna Faktura, vil du motta en ny faktura som inkluderer returfrakt, ekspedisjon og håndtering.
Skal jeg betale fakturaen selv om jeg ønsker å returnere varer?
Vi anbefaler at du betaler hele fakturaen for å unngå purregebyr fra Klarna.
Når vi har behandlet returen, tilbakebetales pengene til kontoen du brukte ved betaling. Pengene kommer vanligvis innen 3–5 virkedager.Sender dere pakker utenfor Norge?
Ja, det gjør vi! Da må du handle på den internasjonale butikksiden vår - eu.woolland.com.
-
Må jeg betale for å returnere varer?
Ja, retur av varer må betales av deg som kunde.
-
Bruker du vår returløsning, koster det 99 kr.
-
Bruker du angreretten for å kansellere ordren, må du fortsatt betale returen.
Ulltøyet har skader eller hull, hva gjør jeg?
WoolLand-ulltøy er laget av tykk, slitesterk ull og varer lenger enn mye annet ulltøy.
Likevel bør ull behandles pent, siden det er et sårbart materiale.Ved utelek anbefaler vi å bruke et tynt vindtett lag eller boblebukse over ulltøyet.
Ull tåler ikke hard lek som klatring, skliing eller krabbing på asfalt eller sand — spesielt for barn i alderen 1–8 år. Hull som oppstår ved normal bruk eller vask regnes ikke som reklamasjon.Skader som skyldes produksjonsfeil er grunnlag for reklamasjon. Hvis du oppdager skader i materialet, sømmer, glidelås eller knapper, kontakt oss på post@woolland.no så snart som mulig.
NB: Plagget må være vasket før du sender inn reklamasjon.
Jeg har bestilt feil størrelse, hva gjør jeg?
Vi kan dessverre ikke endre en ordre som allerede er lagt inn.
Hvis du er rask, kan vi kanskje kansellere ordren slik at du kan bestille på nytt.
Send oss en e-post på post@woolland.no, så sjekker vi det for deg.Hvis ordren ikke kan kanselleres, kan du bytte varen:
-
Bytte i butikk er gratis - du kan da bytte samme vare i en annen størrelse, men ikke bytte til en annen vare eller heve kjøpet.
-
Send den aktuelle varen i retur til oss. Dersom du returnerer deler av ordren, trekkes fraktkostnaden fra returbeløpet. Dersom du returnerer hele ordren, dekker WoolLand fraktkostnaden.
Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?
Kontakt oss på post@woolland.no med ordrenummeret ditt, så hjelper vi deg.
Det mangler et plagg i pakken min, hva gjør jeg?
Kontakt oss på post@woolland.no med ordrenummer, så hjelper vi deg.
Hva er fristen for angrerett eller bytting av varer?
I nettbutikken WoolLand.no har du 14 dagers angrerett på dine kjøp. I våre fysiske butikker gjelder 14 dagers bytterett. Ved angret kjøp og bytting må varen returneres ubrukt og i original emballasje.
-
Må jeg ha en kundekonto for å handle på WoolLand.no?
Nei, du kan også gjerne handle som gjest. Du fyller da ut navn, adresse og betalingsdetaljer i checkout-prosessen. Vi anbefaler for øvrig at du lager deg en kundeprofil og logger inn på denne, så du kan administrere dine egne returer og ordrehistorikk!
Hvordan lager jeg en kundekonto?
Fyll ut skjemaet for å lage en ny kundekonto.
Hva kan jeg gjøre på Min Profil?
Når du logger inn på din kundekonto, vil Min Profil vise ordrehistorikken din, oversikt over returer, og kjøpshjelp.
Jeg får ikke logget inn på min profil. Hva gjør jeg?
Prøv å resette passordet. Dersom innlogging fortsatt ikke fungerer, kontakt kundeservice på post@woolland.no, så hjelper vi deg videre.
Har WoolLand en kundeklubb, og hvordan melder jeg meg inn?
Som WoolLand-venn mottar du nyhetsbrev med eksklusive tilbud, nyheter og fordeler. Du kan enkelt bli WoolLand-venn, og du kan når som helst melde deg av.
Er alle plaggene fra WoolLand laget av 100% ull?
Vi bruker ull i nesten alle plagg, og mange er laget av 100 % myk merinoull.
For å lage klær som passer til ulike sesonger og vær, blander vi noen ganger ull med andre materialer. Dette gir bedre pusteevne og funksjon. Du finner materialinformasjonen på hvert plagg i nettbutikken. Les mer om vår unike WoolLand-ull.Hvordan bruker jeg strykelappene fra WoolLand?
Ull er mykt og elastisk, men også et sårbart materiale. Det kan derfor oppstå hull.
Hvis du ikke får sydd det pent selv, kan du reparere med våre praktiske strykelapper.Slik bruker du strykelapper:
- Bruk strykelappene til å lappe hull, forsterke utsatte områder eller pynte ulltøy.
- Stryk med høy varme uten damp.
- Legg et tynt bomullsstoff (for eksempel en T-skjorte) mellom lappen og plagget for å beskytte begge. Du kan også bruke bakepapir (ikke matpapir).
- Hvis du lapper et hull, legg et stoff under slik at lappen ikke fester seg til baksiden av plagget.
- Stryk på begge sider av stoffet – både innsiden og utsiden.
- Trykk jevnt i ca. 10 sekunder.
- Hvis du fester lappen på knær eller albuer, sy rundt kanten for ekstra holdbarhet.
Kan barn med eksem bruke WoolLand-plagg?
WoolLand sine klær lages av den fineste merinoull, laget for å være slitesterkt, mykt og mindre stikkende mot huden. Det betyr at selv de som sliter med for eksempel atopisk eksem, ofte kan bruke ullklærne våre uten at det klør, og at ulla til og med kan gjøre eksemen bedre. Barns hud og toleranse for materialer varierer, så prøv deg frem. Les mer om vår ullkvalitet og eksem.
Er produktene deres behandlet med Superwash?
Vi vet at holdbarhet og slitesryke er viktig for våre kunder og derfor er våre ullprodukter behandlet med Superwash for å øke levetiden til hvert plagg. Dette bidrar også til at være produkter kan vaskes på ullprogram i vaskemaskin.
Les mer om vask og vedlikehold av ull.
Hvordan få bort flekker på ull?
Vi anbefaler å ta litt ullsåpe direkte på flekken sammen med litt vann. Gni forsiktig inn, og la det virke ca 5 min. Vask deretter på vanlig måte. Dersom flekken består av fett, kan det lønne seg å gjøre det samme med Zalo eller annet oppvaskmiddel. Les mer om vask og vedlikehold av ullplagg.