Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Kundesenter

Vi håper du vil elske alt du bestiller fra oss, men hvis noe ikke stemmer, har du 30 dager på deg til å returnere eller bytte din ordre.

Hvordan returnerer jeg en vare?

  1. Fyll ut returskjemaet som fulgte med i pakken og send dette med varen(e) du ønsker å returnere. Klikk her for å skrive ut en nytt returskjema dersom du har mistet den som lå i pakken.

  2. Pakk varene på en forsvarlig måte uten at plaggene har flekker eller lukt. Du kan gjerne gjenbruke emballasjen fra oss, bruke pappeske eller pakke varene inn i gråpapir.

  3. Vedlagt i pakken følger det med en ferdig frankert returetikket som du kan bruke til kr 79. Dette beløpet vil belastes etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Dersom du returnerer hele bestillingen, dekker vi returkostnaden. Ønsker du å velge annen forsendelses metode enn vår returetikett, er det selvsagt helt opp til deg, men da anbefaler vi at du velger en retursending som gir mulighet for sporing. 

  4. Lever den til ditt nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Pakken sendes til Postboks 126 Lilleaker 0216 Oslo, Norge

  5. Du mottar en bekreftelse fra oss så snart vi har mottatt og behandlet din retur.

Vilkår for retur

For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen(e) være i samme stand som da du mottok dem, det vil si med alle merkelapper og emballasje intakte, uten lukt eller skader. Angrefristen på nettkjøp er 30 dager etter at du mottok varen. Dersom retur skjer senere enn dette, sendes pakken tilbake mot fraktgebyr (kr 79,-). Dersom du returnerer hele bestillingen, dekker vi returkostnaden. 

Tilbakebetaling etter retur

Du vil få tilbakebetalt pengene dine etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Det vil normalt være 1 – 2 ukers behandlingstid (noe lengre ved salg og helligdager). Så snart vi mottar din retur vil du få en bekreftelse på mail fra oss.

Har du betalt med kort vil vi tilbakebetale beløpet til samme kort du benyttet ved kjøp. Når din retur er behandlet vil pengene være på din konto i løpet av ca. 3 virkedager.

Om du har betalt med faktura vil vi trekke fra varen(e) du har returnert til oss og sende deg en ny faktura. Ønsker du å returnere alt vil din faktura bli slettet. Har du allerede betalt din faktura vil pengene bli overført til konto benyttet ved betaling av faktura. Penger for returnert vare vil bli tilbakebetalt til den konto som ble benyttet ved betaling, med en gang returen er behandlet.

Kan jeg bytte til en annen vare?

Er du ikke helt fornøyd med varen din eller ønsker du å bytte til en ny størrelse? Hos WoolLand kan du enkelt bytte til noe annet eller bytte størrelse innen 30 dager. Du kan også bytte i en av våre butikker kostnadsfritt. Hvis du ikke bor i nærheten av en butikk, må du sende inn per post. Slik bytter du en vare kjøpt på nett:

  1. Legg inn en ny bestilling på ønsket vare på vår nettside.

  2. Returner uønsket vare og husk å markere denne som "RETUR" på returskjemaet (side 2) slik at vi kan kreditere deg for varen(e) når vi mottar pakken. Klikk her for å skrive ut en nytt returskjema dersom du har mistet den som lå i pakken.

  3. Pakk varene på en forsvarlig måte uten at plaggene har flekker eller lukt i seg. Du kan gjerne gjenbruke plastposen fra oss, bruke pappkartong eske eller pakke varene inn i gråpapir.

  4. Vedlagt i pakken følger det med en ferdig frankert returetikket som du kan bruke til kr 79,-. Dette beløpet vil bli belastes når vi har mottatt og behandlet returen. 

  5. Lever den til nærmeste Postkontor eller Post-i-Butikk. Send pakken til denne adressen: Postboks 126 Lilleaker 0216 Oslo, Norge

  6. Vi sender deg en bekreftelse så snart vi har mottatt og behandlet din retur. 

Vilkår for bytting 

Bytting av varer kjøpt på woolland.no må skje innen 30 dager fra du mottok varen. Varen må fremstå som ny, dvs. med alle merkelapper og emballasje intakte, uten lukt eller skader.

Har du mottatt en gave?

Dersom du har mottatt en vare i gave: Legg inn en ny bestilling på ønsket vare, noter så navn og ordrenummer på et ark og send det sammen med varen som skal returneres. Vi vil kreditere beløpet for varene vi mottar mot den kunden sin nettordre. Dersom du ikke finner varen du fikk i vår nettbutikk, kan vi dessverre ikke ta den i mot i retur.