Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Vi håper du vil elske alt du bestiller fra oss, men hvis noe ikke stemmer, har du 14 dager på deg til å returnere eller bytte din ordre.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere varen(e) innen denne fristen er utløpt.

Når du skal foreta en retur eller et bytte på kjøp gjort i nettbutikken, kan du enten returnere varen gratis til en av våre butikker eller du kan enkelt returnere din vare via vår retur-portalen hos Helthjem.

Den finner du her: Returportal

Følg instruksene i portalen og benytt deg av et super-enkelt retursystem, hvor du kan velge en av to metoder for retur:

  1. Retur fra dørmatte/postkasse
  2. Innlevering til PostNord-innleveringssted

Retur koster 69 kr, og dette vil trekkes i fra din refusjon.

Du er returansvarlig

Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss. Vi tilbyr en enkel måte å returnere varer på, og det koster kun 69 kr. Denne summen vil bli trukket fra din refusjon. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig returportoen. Mener du at du har en reklamasjon ta kontakt med oss på post@woolland.no og du vil bli veiledet av vår kundeservice.

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta refusjon i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. Ved retur direkte til en av våre butikker kan du velge å bytte varen i butikk, eller få tilbakebetalt beløpet enten via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard. Du vil ikke få tilbakebetalt penger direkte fra butikken. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

Bytte/returnere varer i butikk

Har du handlet i nettbutikken kan du alltids dra til en av WoolLand sine butikker og bytte eller returnere produktet der. For å få byttet eller returnert varer må du ta med ferdig utfylt returskjema, som følge med i forsendelsen din. Husk at varen må være i lik stand som du mottok den fra oss, med alle merkelapper intakt og ikke brutt emballasje.

Bytte varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å bytte en vare som er handlet i vår nettbutikk, må den sendes i retur til oss, og så må du legge ny bestilling på den nye varen som du ønsker. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

Har du mottatt en gave?

Dersom du har mottatt en vare i gave: Legg inn en ny bestilling på ønsket vare, noter så navn og ordrenummer på et ark og send det sammen med varen som skal returneres. Vi vil kreditere beløpet for varene vi mottar mot den kunden sin nettordre. Dersom du ikke finner varen du fikk i vår nettbutikk eller vare er på salg, kan vi dessverre ikke ta den i mot i retur.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til post@woolland.no

Vi forbeholder oss retten til å utbedre reklamasjonen i samarbeid med firmaet Repariable dersom det lar seg gjøre.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med WoolLand, betaler vi ikke disse utgiftene, men kompensasjon kan bli gitt.

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: WoolLand AS, PB126 Lilleaker, 0216 Oslo

E-post: post@woolland.no

Web: woolland.no

Tlf: 960 48 939 (Sjekk åpningstider/ferieavvikling for telefon vakt)