Gå til hovedinnhold Gå til hovedmeny

Vi håper du vil elske alt du bestiller fra oss, men hvis noe ikke stemmer, har du etter angrerettloven mulighet til å heve kjøpet innen 14 dager etter du mottok varen fra oss.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du returnere varen(e) innen denne fristen er utløpt.  Du kan enkelt returnere ved å registrere din retur via vår nettbutikk og få tilsendt en returetikett mot en returkostnad på 99 kr. Denne summen blir trukket fra din refusjon.

Slik returnerer du en vare

1.      Pakk varen(e) du ønsker å returnere. Bruk gjerne samme emballasje som du mottok bestillingen med. Påse at alle merkelapper er på og at varen(e) er i ubrukt tilstand.

2.      Bruk lenken “Registrer retur” i ordrebekreftelsen mottatt på e-post fra oss. Finner du ikke ordrebekreftelsen, kan du registrere returen ved å opprette en kundekonto, se punkt 4) eller 3).

3.      Har du en kundekonto i vår nettbutikk, kan du registrere returen der ved å gå inn på den aktuelle ordren.

4.      Har du ikke en kundekonto fra før, kan opprette en kundekonto her. For å få tilgang til din ordre og returskjema er det viktig at du bruker samme e-postadresse når du registrerer ny kundekonto som du brukte ved kjøpet.

5.      Velg hvilke varer du vil returnere ved å tykke på +/- og velg årsak til din retur.

6.      Når returen din er registrert, må du bestille returetikett. Dette kan du gjøre ved å trykke på «bestill returetikkett» på siden eller via returbekreftelsen du får på e-post etter registrering av returen. QR-koden kan brukes til å skrive ut adresselappen hos Posten eller du kan skrive den ut selv.

7.      Lever pakken til ditt nærmeste postkontor eller Post i Butikk. Finn ditt nærmeste postkontor her.

8.      Tilbakebetaling kan normalt forventes innen 14 virkedager* etter at vi mottar produktet fra deg. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

*I fellesferien kan tilbakebetalingstiden bli noe lenger grunnet ferieavvikling. 

ANGRERETT

Ønsker du ikke å registrere returen via vår returløsning, gir angrerettloven deg mulighet til å heve kjøpet innen 14 dager etter du mottok varen fra oss. Da fyller du ut og sender oss vårt angrerettskjema. Returfrakten til oss må du da bekoste selv.

Du kan laste ned vårt angrerettskjema og tilhørende informasjonsskriv.

RETUR I BUTIKK

Ordrer bestilt før 01.07.24 kan returnere gratis i våre butikker. Utover denne datoen vil det dessverre ikke lenger være mulig å returnere varer kjøpt i vår nettbutikk i våre fysiske butikker. Bytting av størrelse vil fortsatt være mulig.

BYTTE STØRRELSE?

Dersom du ønsker å bytte en vare som er handlet i vår nettbutikk, må den sendes i retur til oss, og så må du legge ny bestilling på den nye varen som du ønsker. Du vil motta refusjon via samme betalingsløsning som du benyttet ved betaling av ordren.

HAR DU MOTTATT EN GAVE?

Dersom du har mottatt en vare i gave og ønsker å bytte til noe annet gjøres det på følgende måte:

  • Kontakt kundeservice ift ønske om bytting av gave
  • Vi vil kreditere beløpet for varene vi mottar mot gavemottaker sin nettordre.
  • Ordren som legges inn kan ikke være lavere enn verdien på plagget som sendes i retur, vi tilbakefører ikke beløp.
  • Dersom du ikke finner varen du fikk i vår nettbutikk eller vare er på salg, kan vi dessverre ikke ta den i mot i retur.

KUNDE ER RETURANSVARLIG

Det er opp til kunden å sørge for at returen når frem til oss. Vi tilbyr en enkel måte å returnere varer på, og det koster 99 kr å benytte seg av returetiketten. Denne summen vil bli trukket fra din refusjon. Gjelder returen din en reklamasjonssak, eller at vi har sendt feil vare, betaler vi selvfølgelig returportoen. Mener du at du har en reklamasjon ta kontakt med oss på post@woolland.no og du vil bli veiledet av vår kundeservice.

TILBAKEBETALING

Dersom du skal motta refusjon i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende via Klarna, Vipps eller Visa/Mastercard avhengig av hva du betalte varene med. ilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager* etter at vi mottar produktet fra deg. Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

*I fellesferien kan tilbakebetalingstiden bli noe lenger grunnet ferieavvikling. 

REKLAMASJON

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene i en av våre butikker eller til post@woolland.no

Vi forbeholder oss retten til å utbedre reklamasjonen i samarbeid med firmaet Repariable dersom det lar seg gjøre.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med WoolLand, betaler vi ikke disse utgiftene, men kompensasjon kan bli gitt.

Vi følger Forbrukerutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.

KONTAKTINFORMASJON

Hvis du har spørsmål, ta kontakt med oss via:

Post: WoolLand AS, Lilleakerveien 2E, 0283 Oslo

E-post: post@woolland.no