Her finner du informasjon om reklamasjon.
Ønsker du å reklamere på en vare? Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader. Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven.
Alle reklamasjoner henvises til WoolLands kundeservice uavhengig av hvilken butikk varen er kjøpt. Melding om feil og mangler må sendes til oss på post@woolland.no med en nøyaktig beskrivelse av feilen og med bilder. Du vil få svar på din henvendelse i løpet av noen få virkedager. Straks etter at varen er mottatt bør den undersøkes for eventuelle feil, herunder skader, eller mangler og at leveranse er i samsvar med ordrebekreftelsen
Vi vil gjøre oppmerksom på at skader som skyldes bruksslitasje ikke er en produksjonsfeil og noe vi står ansvarlig for. Hull på tøy bør oppdages før bruk da det er vanskelig for oss å vite hvordan plagget er vasket og brukt. Oppstår det hull i sømmer er det vårt ansvar å reparere eller gi ett nytt produkt.
Nupping på tøy gir dessverre ikke en reklamasjonsrett da dette ikke er vanlig i klesbransjen. All ull kan nuppe i kontakt med andre materialer. Ull krever derfor litt pleie og nupper kan fjernes med en nuppebørste/maskin eller en nuppekam. Det er heldigvis ikke vanlig at ullen vår nupper.
Har du vært uheldig og mottatt en annen vare enn det som står på din ordrebekreftelse, ber vi deg ta kontakt med oss så snart som mulig slik at vi får sendt deg riktig plagg som bestilt.
Kjøpers undersøkelsesplikt
Straks etter at varen er mottatt bør den undersøkes for eventuelle feil, herunder skader, eller mangler og at leveranse er i samsvar med ordrebekreftelsen. Reklamasjon og leveranse feil må skje innen rimelig tid og innenfor samme sesong etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Melding om feil og mangler må meddeles oss på post@woolland.no med en nøyaktig beskrivelse av forholdene og helst med bilder. Feilen må foreligge når dere får produktet i besittelse og ikke etter bruk. Varen skal normalt sendes oss for inspeksjon dersom det ikke er uomtvistelig via bilder og forholdene at det foreligger en feil eller mangel.
Hvis du har mottatt en annen vare enn det som står på fakturaen ta kontakt med oss på post@woolland.no. Hvis vi vurderer at din reklamasjon er berettiget, sender vi deg en ny vare fraktfritt. Hvis varen er utsolgt, refunderer vi prisen på varen.
- Hvis det er reklamasjon på en vare og at det eventuelt skal inn til reparasjon, vennligst vask plagget før det sendes inn.
Har du oppdaget hull?
Alt ulltøy må behandles pent og brukes riktig da ull er et sårbart tekstil. Hekter man borti noe og en maske løsner kan det bli hull og det er ikke vårt ansvar. Hull som oppstår på grunn av vask eller slitasje er ikke en reklamasjonsgrunn. Oppstår det derimot hull i sømmer, er dette en reklamasjonsgrunn og vi vil stå ansvarlig å rette det opp eller gi ut et nytt produkt. WoolLand ulltøy er kjent for sin gode slitestyrke, og siden det er laget av en tykkere ullkvalitet har vi bedre slitestyrke enn mye annet ulltøy på markedet. Med mye lek og krabbing på knærne kan dessverre dette gå utover enkelte felt på ulltøyet og da anbefaler vi å lappe hullene, slik vi har beskrevet under punktet Slitasje her. Vi har lagt til ekstra slitesterke felt og ekstra slitesterk ull på utsatte områder for å forsterke disse, men dersom man kjøper en bukse for stor, vil ikke lappene treffe på kneet og de vil miste sin effekt.
Ved utelek anbefales et tynt vindtett lag eller boblebukse da ulltøy generelt sett ikke egner seg til barnelek som for eksempel klatring i trær, skliing på bakke eller krabbing på asfalt/sand. Dette gjelder stort sett for de meste aktive barna fra alderen 1-8 år.
Oppdager du hull i sømmer, send inn så raskt som mulig, slik at det ikke rakner mer.